Nevelőtestületünk a pedagógiai meggyőződés és a helyi sajátosságok szerencsés ötvöződése következtében 1991 óta tekinti kiemelt feladatának a korosztály egészséges életmódra nevelését.
Valljuk, hogy a gyermek személyiségének fejlődése szempontjából legfontosabb a testi-lelki harmónia, továbbá a helyes szokások megalapozására, kialakítására a 3-7 éves kor a legoptimálisabb időszak.
Nevelőközösségünk a gyermek, mint fejlődő személyiség számára biztosítja a gondoskodást és különleges védelmet.
Támogatjuk a gyermeket abban, hogy szabadon, felszabadultan játsszon, hozzásegítjük ahhoz, hogy élvezze a játéktevékenységeket.
Ugyanakkor megteremtjük a játékon belüli fejlődés lehetőségét, az egyéni fejlődést, a felzárkózást és a tehetséggondozást.
Biztosítjuk a személyiség fejlesztését, a közösségi életre történő felkészítést a társakkal, barátokkal való kapcsolatok által, a csoport, a közösség szervezeti keretein belül.
Óvodai nevelésünk gyermekközpontú, befogadó, a gyermeki személyiség kibontakozásának elősegítésére törekszik, biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú és szeretetteljes nevelésben részesüljön, s meglévő hátrányai csökkenjenek. Nem ad helyet semmiféle előítélet kibontakozásának.(ONAP)
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓDRA NEVELÉS EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAM | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
EGÉSZSÉGES KÖRNYEZET | |||||||
A gyermek személyisége | |||||||
Szomatikus nevelés |
Az óvoda légköre Helyes életritmus
| Mentális nevelés | |||||
Személyi higiéniára nevelés | Érzelmi stabilitás megteremtése, érzelmi intelligencia fejlesztése | ||||||
A szervezet edzése, képességfejlesztés | Énkép, önismeret fejlesztése | ||||||
Közösségi nevelés | |||||||
Az egészség védelmére, baleset-megelőzésre nevelés | Erkölcsi, akarati tulajdonságok fejlesztése | ||||||
Környezeti higiéniai szokások és környezettudatos magatartás megalapozása | Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek egyéni fejlődésének elősegítése | ||||||
A szülő, a gyermek, a pedagógus együttműködésének formái | |||||||
Az óvodapedagógus-gyermek kapcsolata | Az óvodapedagógus személyisége | Gyermek-gyermek kapcsolata | |||||
A dajka-gyermek kapcsolata | Az óvodapedagógus-dajka együttnevelése | Gyermek-közösség kapcsolata | |||||
A szülő- óvodapedagógus együttnevelése | |||||||
A tevékenységek rendszere | |||||||
MUNKA | JÁTÉK | TANULÁS | |||||
önkiszolgálás | Szabad játék | mozgás | |||||
közösségi munka | gyakorló, konstrukciós, szerep, szabály, dramatikus játék, bábozás, barkácsolás | külső világ tevékeny megismerése (a környezet megismerésére és védelmére nevelés, matematikai nevelés) | |||||
társakért végzett munka | művészeti nevelés (verselés, mesélés; ének, zene, énekes játék, gyermektánc; rajzolás, festés, mintázás, kézimunka) | ||||||
Anyanyelvi nevelés és kommunikáció | |||||||
hangképzés | szókincs | kifejezőkészség | kommunikáció |
A DE Óvoda nevelőtestületének teljes körű egészségfejlesztési célja, hogy minden gyermek részesüljön a mindennapokban rendszerszerűen működő, a testi-lelki jólétét, egészségét, egészségi állapotát hatékonyan fejlesztő tevékenységben.