Óvodai nevelés

Nevelőtestületünk a pedagógiai meggyőződés és a helyi sajátosságok szerencsés ötvöződése következtében 1991 óta tekinti kiemelt feladatának a korosztály egészséges életmódra nevelését.

Valljuk, hogy a gyermek személyiségének fejlődése szempontjából legfontosabb a testi-lelki harmónia, továbbá a helyes szokások megalapozására, kialakítására a 3-7 éves kor a legoptimálisabb időszak.

Nevelőközösségünk a gyermek, mint fejlődő személyiség számára biztosítja a gondoskodást és különleges védelmet.

Támogatjuk a gyermeket abban, hogy szabadon, felszabadultan játsszon, hozzásegítjük ahhoz, hogy élvezze a játéktevékenységeket.

Ugyanakkor megteremtjük a játékon belüli fejlődés lehetőségét, az egyéni fejlődést, a felzárkózást és a tehetséggondozást.

Biztosítjuk a személyiség fejlesztését, a közösségi életre történő felkészítést a társakkal, barátokkal való kapcsolatok által, a csoport, a közösség szervezeti keretein belül.

Óvodai nevelésünk gyermekközpontú, befogadó, a gyermeki személyiség kibontakozásának elősegítésére törekszik, biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú és szeretetteljes nevelésben részesüljön, s meglévő hátrányai csökkenjenek. Nem ad helyet semmiféle előítélet kibontakozásának.(ONAP)

EGÉSZSÉGES ÉLETMÓDRA NEVELÉS

EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAM

EGÉSZSÉGES KÖRNYEZET

A gyermek személyisége

Szomatikus nevelés

 

 

Az óvoda légköre

Helyes életritmus

 

 

Mentális nevelés

Személyi higiéniára nevelés

Érzelmi stabilitás megteremtése, érzelmi intelligencia fejlesztése

A szervezet edzése, képességfejlesztés

Énkép, önismeret fejlesztése

Közösségi nevelés

Az egészség védelmére, baleset-megelőzésre nevelés

Erkölcsi, akarati tulajdonságok fejlesztése

Környezeti higiéniai szokások és

környezettudatos magatartás megalapozása

Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek egyéni

fejlődésének elősegítése

A szülő, a gyermek, a pedagógus együttműködésének formái

Az óvodapedagógus-gyermek kapcsolata

Az óvodapedagógus személyisége

Gyermek-gyermek kapcsolata

A dajka-gyermek kapcsolata

Az óvodapedagógus-dajka együttnevelése

Gyermek-közösség kapcsolata

A szülő- óvodapedagógus együttnevelése

A tevékenységek rendszere

MUNKA

JÁTÉK

TANULÁS

önkiszolgálás

Szabad játék

mozgás

közösségi munka

gyakorló, konstrukciós, szerep, szabály, dramatikus játék, bábozás, barkácsolás

külső világ tevékeny megismerése

(a környezet megismerésére és védelmére nevelés, matematikai nevelés)

társakért végzett munka

művészeti nevelés

(verselés, mesélés; ének, zene, énekes játék, gyermektánc; rajzolás, festés, mintázás, kézimunka)

Anyanyelvi nevelés és kommunikáció

hangképzés

szókincs

kifejezőkészség

kommunikáció

A DE Óvoda nevelőtestületének teljes körű egészségfejlesztési célja, hogy minden gyermek részesüljön a mindennapokban rendszerszerűen működő, a testi-lelki jólétét, egészségét, egészségi állapotát hatékonyan fejlesztő tevékenységben.

Legutóbbi frissítés: 2022. 06. 12. 22:13